Песнику „напросто боде очи једно суморно поређење. Ми смо у
тој држави, у Народном музеју у Београду, могли да гледамо
поставке из фондова Прада, мајсторе светског сликарства
из збирке Арманда Хамера, Тернерове аквареле из Британског
му-
зеја у Лондону, холандско сликарство из 18. и француско
сликарство
из 19. и 20. века из збирке Народне галерије у Прагу, старе
мајсто-
ре из збирке Дрездена, преколумбовску уметност Перуа, из
перуан-
ских института и музеја, 7.000 година културе и уметности на
Еуфра-
ту и Тигру, из Генералног директората антиквитета у Багдаду,
злато
Скита из музеја Совјетског Савеза, и Трачко благо из музеја
Бугар-
ске, средњовековну уметност Грузије, из музеја у Тбилисију,
уметност
Астека, и изложбу Лице Мексика, из Национално-антрополошког
му-
зеја Мексика, и благо из трезора московског Кремља... Ту је
био, бу-
квално, цео свет. Сад је то пустиња.
Истовремено, слике и скулптуре из фондова Народног музеја
ишле су свуда по свету. А сада чаме по депоима.
Данас је тај музеј више од десет година затворен, због ре-
конструкције, која је одавно требало да буде завршена, а за
коју се
још увек не зна кад ће да почне...
Сличну судбину доживљава
и Музеј савремене уметности на Ушћу...
Пропале су највеће издавачке куће:
Нолит, Просвета, БИГЗ, Рад, угашени су најгледанији и
најутицајнији
књижевни часописи...”
Кад је већ о часописима реч, можемо овом по-
литичком и културном Симовићевом ламенту из октобра 2012.
дода-
ти и две-три његове реченице казане само месец дана раније:
„Књи-
жевни часописи су имали и читаоце, и моћ, и утицај. Доста је
било,
на пример, да Мића Данојлић или Драган Колунџија објаве у
Делу
циклус песама па да преко ноћи постану књижевно име. Данас
мо-
жете да објавите и двадесет књига па да за вас и ваше књиге
не зна нико.“
…наша новија историја се „савршено уклапа у троугао” који
затварају Шекспирова крвава трагедија Магбет, Жаријева гротеска Краљ Иби и
гангстерска
филмска прича Бони и Клајд.”
Љубомир Симовић
Нема коментара:
Постави коментар